معرفی ملل 4

معرفی ملل 4

spain-intro

 

نام رسمی کشور: پادشاهی اسپانیا

پایتخت: مادرید

زبان رسمی: اسپانیایی, والنسی، باسک، گالاسیا، فالا، اتریشی و لئونز 

نوع حکومت: پادشاهی

مذهب: کاتولیک

واحد پول: یورو

شعار ملی: آزادی،برابری،برادری

عضویت: مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا

 

 

موقعیت جغرافیایی کشور اسپانیا:

کشور اسپانیا با مساحت۵۰۵۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود ۴۲۷۰۰۰۰۰ نفر است.  این کشور عضو اتحادیه اروپا است.
همسایگانش فرانسه و پرتقال است.  .  مردم در این کشور با توریست ها بسیار مهربان هستند. اگر جواب سوالات تان را از مردم به اینگلیسی دریافت نکردید بهتر است به توریست اینفرمیشن( مرکز اطلاعات توریستی) و یا به هتل های بزرگ بروید. 

 

 

 

شهرهای معروف کشور اسپانیا: 

مادرید، بارسلون و والنسیا است.  شهر مادرید بسیار دیدنی است  و هر نوع سلیقه ای را راضی می کند.  سواحل گرم این کشور محل مناسبی برای تعطیلات تابستانی است. رشته کوههای ( پیرینی) در تابستان بسیار هوای دلپذیری دارد و برای تعطیلات و کوهنوردی بسیار مناسب است.  بخصوص برای خانواده ها.  با چند کیلومتر فاصله از این رشته کوهها می توانید به دریا برسید و شنا کنید.  شبهای کوهستان پرینی در تابستان هوای بسیار مطبوعی دارد. 
 
 
 
 
مراسم رایج در اسپانیا:
 
مراسم گاو بازی  اسپانیایی ها برای هر توریستی آشناست.  در بعضی از این مراسم ها  گاوها را در خیابانها رها می کنند.  مردم این کشور اگر زیر دست و پای گاوها  له شوند آنرا خوش یوم می دانند.  سعی کنید در این گونه مراسم مواظب خودتان باشید ( چنانچه شما هم معتقد به شاخ گاو  و خوشیومی آن هستید در این گونه مراسم ها شرکت کنید).   
 
 
spain-intro (3)
 
 
سوغات معروف کشور اسپانیا:
 
شراب و مجسمه های گاو بازی است.  میوه  و سبزیجات این  کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بخاطر آفتاب  کمی مرغوبتر است.  بیشتر این محصولات  به کشورهای هلند، آلمان و بلژیک صادر می شود.  کیفیت میوه اسپانیا  کمی بهتر از میوه های گلخانه ای و بی مزه سایر کشورهای اروپاست. 
 
 
 
 
غذای مخصوص کشور اسپانیا:
 
نوعی گوشت سرخ شده با سیب زمینی، ادویه مخصوص و شراب است. 
 
 
 

جاده های  کشور اسپانیا:

خوب و همه جا آسفالت است.  تابلوها و علائم راهنمایی همه جا بخوبی نصب شده.  اتوبانهای این کشور پولی است.  اما می توانید از جاده های محلی که در کنار اتوبانها می گذرد استفاده کنید.  

 

کوه های پرینی در فصل تابستان بسیار دیدنی است. به تابلوها هشدار دهنده در کوهستان توجه کافی داشته باشید.  در دامنه های کوه پیرینی و کناره دریاچه های آن می توان  فقط برای دو روز کمپینگ زد، نه بیشتر!

 
spain-intro (4) 
 
 
نکاتی در رابطه با کشور اسپانیا:
 
به اندازه کافی در تابستان آب بنوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. ممکن است دچار گرما زدگی و سوختگی شوید. بخصوص اگر با بچه ها سفر می کنید مواظب آنها نیز باشید.

 

شهرهای ساحلی این کشور در فصل تابستان بسیار شلوغ  و پر رفت و آمد اند.  اما شهرهای کوهستانی کمی آرامتراند. این شهرها برای کوه نوردی، اسکی، دوچرخه سواری بسیار مناسب است.  رشته کوهای پرینی جایگاهی مناسب برای تابستان و هم زمستان

 
است.  در میان این رشته کوه ها رودخانه بزرگی وجود دارد که در آن میتوان ماهی گیری نیز کرد.  ماهیان قزل آلا و آزاد این رودخانه بسیار لذیزاند.  البته جواز ماهیگیری را فراموش نکنید!  بزرگترین قله آن آنیتو  با ارتفاع ۳۴۰۴ متر است. 

 

سواحل گرم این کشور برای توریستها بسیار جالب است.  شبهای ساحل زیبا و کار دیسکوها، بارها و رستورانها پر رونق است.  در بیشتر شهرهای ساحلی برنامه های سرگرم کننده و کارنوالهایی برپا می شود که خالی از لطف نیست. 

بخاطر گرمای شدید در این کشور خطر آتش سوزی در جنگلها همیشه وجود دارد.  ضمن روشن نکردن آتش حتی  سیگار خود را با دقت خاموش کرده و آن را پرت نکنید. ممکن است این کار ساده شما فاجعه ای بزرگ بهمراه داشته باشد.

ولتاژ برق این کشور ۲۲۰ ولت است. 

ساعت این کشور با کشور عزیزمان اختلاف دارد.  لطفا به ساعت محلی زمان ورود توجه داشته باشید  و برای پیشگیری از هر گونه اشتباهی ساعت و مبایل خود را تنظیم نمائید
 
مردم اسپانیا بسیار خون گرم هستند. 

 

ادارات از صبح تا ۶ بعد ازظهر بازند.  یکشنبه ها همه جا تعطیل است.  

در همه جای این کشور وسایل حمل ونقل وجود دارد.  

آب آشامیدنی این کشور در مناطق کوهستانی خوب است. اما بهتر است بخاطر پیشگیری از هر احتمالی از آبهای معدنی و مینرال که در فروشگاها عرضه می شود استفاده کنید.

برای ماهیگیری در این  کشور احتیاج به جواز دارید.  

در همه جای این کشور می توانید به راحتی از کردیت کارد، مستر و ویزا استفاده کنید.

اگر در این کشور تصادف رانندگی کردید و یا مشکلی پیش آمد که حق باشماست به این نکته توجه داشته باشید که از صحنه تصادف بخوبی عکس بگیرید.  هر حرفی را در ابتدا بزنید آن را به حساب خواهند آورد.  اگر شاهدی وجود داشت نام، شماره تلفن و آدرس

 
وی را یاداشت کنید. هیچ برگه ای را امضا نکنید مگر از متن آن بخوبی آگاهی یابید.   

 

در کنار زیبایی های طبیعت شرایط ایمنی را فراموش نکنید.

 
در مناطق کوهستانی و برف گیر اتومبیل خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کنید.  مدارک ماشین، گواهینامه، بخصوص کارت بیمه اتومبیل را همراه داشته باشید.  به کشورهایکه قصد عبور  دارید توجه کنید که بیمه شما در آن کشورها معتبر باشد، در
 
غیر این صورت دچار دردسر و متحمل هزینه بسیار خواهید شد.
 
اگر با اتومبیل سفر می کنید ، چنانچه اتومبیل تان در حین سفر خراب شد و به کمک احتیاج داشتید، ابتدا اتومبیل خود را در جای مناسب پارک کرده و بعد از روشن کردن فلاشر و پوشیدن جلیغه مخصوص شبرنگ دار، مثلث هشداردهنده را در جای مناسب بگذارید. 
 
قبل از تلفن زدن به امداد جاده و یا پلیس کد جاده را که در روی تابلوهای کوچک در کنار جاده نصب شده را یادداشت کرده و به مرکز امداد بدهید.
 
بعضی از کشورها در کناره اتوبانها تلفن هایی نصب کردند که با برداشتن گوشی آن شما را به مرکز امداد متصل می کند. این تلفنها کد محل ایستادن شما را اتوماتیک به مرکز امداد اطلاع می دهد. 

 

مواظب گزش پشه و مگس، آبهای آلوده ، سوختگی اشعه آفتاب و کم آبی بدن در مسافرتها باشید. 

 
قبل از سفر خود، همراهان و لوازم تان را  بیمه کنید. 
 
به تابلوهای هشدار دهنده در کنار دریا، رودخانه و دریاچه ها توجه داشته باشید.  بیشتر آبهای  کشورهای اروپایی برای شنا مناسب نیستند و ممکن است دارای باکتری، آلودگی های شیمیایی، جریان تند و یا  با خطراتی دیگر همراه باشند.  در نزدیکی بنادر، کارخانه
 
ها و فاظلابها شنا نکنید.  در کنار سد، رودخانه و سواحل دریا مواظب بچه ها باشید.  شنا در دریا، رودخانه و سد خالی از خطر نیست.  

 

در مناطق غیر آشنا هرگز شیرجه نزنید. ممکن است بخاطر عمق کم به کف آب و یا به شی ای برخورد کنید. 

 
تنها به کوهستان برای کوهنوردی حرفه ای و یا بیرون از پیست برای اسکی نروید. 

 

در پایان پیک نیک و شنا  زباله خود را در محل رها نکنید.  این کار نشانه شخصیت شما و احترام به طبیعت است.

 
در کشورهای گرم خطر آتش سوزی در جنگل همیشه وجود دارد.  ضمن روشن نکردن آتش حتی  سیگار خود را با دقت خاموش کرده و آن را پرت نکنید. ممکن است این کار ساده شما فاجعه ای بزرگ بهمراه داشته باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با شهرهای این کشور نقشه آنر کلیک کنید. همچنین از گالری عکس آن دیدن فرمائید.

 
spain-intro (2)
 
 
تلفنهای ضروری کشور اسپانیا

 

پلیس، آتشنشانی، آمبولانس ۱۱۲
کد اسپانیا  ۰۰۴۳

 
 
 
 
آداب و رسوم  و جاذبه های اسپانیا
 
کشور پادشاهی اسپانیا با مساحت ۵۰۵۹۵۵ کیلومتر مربع، پنجاه و دومین کشور جهان و دومین کشور اتحادیه اروپائی بعد از فرانسه به لحاظ مساحت به شمار می‌آید.






نظرات شما عزیزان:

Bahramkamangary
ساعت13:00---25 خرداد 1393
sitr khoob va update te arzooyeh succes

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ شنبه 1 فروردين 1394 ] [ 13:57 ] [ امیرعلی ]
[ ]